måndag 27 maj 2013

Koppt

Varje dag med Oliver blir jag imponerad, jag förundras över allt han kan och vet. Och skrattar över alla roliga saker han gör.
När han hör ett ljud så spretar han med ena handen, sätter den till örat och har en undrande och förvånad min med öppen mun. Hur gullig som helst, men har aldrig lyckats fånga det på bild.

Ett av ljuden som han alltid reagerar på är flygplan och helikoptrar, man hör dom ofta här hemma. Och då säger han alltid KOPPT, springer till fönstret för att försöka få en skymt men det brukar alltid vara försent eller bakom träden. Ansiktet blir besviket.
Idag stannade han till, handen till örat å: KOPPT! Ljudet blev allt starkare så jag nästan kastade bort Rasmus, som jag hade i famnen, tog Oliver som sprang ut. Polishelikoptern flög rätt över huset, jag pekar mot den och säger titta där, men han tittade bara ner :-(
Hela dagen har han pratat om det, och när pappa kom hem har han berättat flera gånger: Koppt titta mamma.

Idag hittade vi även i liten groda (eller padda) i gräset, jätte intressant tyckte Oliver som följde den fascinerat.


Här försöker Oliver ge den gräs och säger hopp, hopp.







Oliver härmar grodan, säger hopp, hopp och hoppar iväg (eller försöker, han har inte helt kommit på hur man gör)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar