onsdag 29 maj 2013

Backen i.

Just innan Lukas skulle gå till jobbet tidigt idag sa jag till honom att jag såg på bilder från när Oliver var Rasmus ålder och då backade han (ålade bakåt).
En minut efter Lukas åkt hittade jag Rasmus inbakad i ett hörn, senare inbackad halvvägs in under fötöljen. Han hade väl hört vad jag sa till Lukas och ville inte vara sämre än storebror ;-)

Rasmus har några dagar (nätter) bara haft en nattmatning och någon nappisättning per natt, och jag tänkte att det gick åt rätt håll. Men så i natt vände det, började med matning och en timme vaken mellan 1-2, sedan sov vi till 3.45, då tyckte Rasmus att man skulle vakna. Fick honom äntligen å somna runt 5.15, men inte så länge. Behöver jag säga att jag har sömnbrist? Han hade spytt flera gånger i natt, och massor med gånger idag, han har också varit extremt famnig och har inte kunnat lägga bort honom ens två sekunder utan gallskrik (har fått ha han i selen många timmar), sovigt bara små snuttar och varit "klibbig" i huden. Undra om det är något på gång?

Idag hade grillgäster, barnens småkusiner William och Simone, deras mamma Tittie och hennes sambo Rikard (Lukas fiske kompis). Tittie och barnen kom tidigare på dagen och jag fick hjälp med både å plocka in disken och vika tvätt :-)
Oliver tyckte det var kul med besök å lekte ivrigt.








Vi bröt normerna, männen lekte med barnen och kvinnorna grillade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar