fredag 17 maj 2013

Året som gått del 2

Här kommer del två, nästan ett halvår sent, men bättre sent än aldrig har jag hört ;-)
Har kommit efter i bloggandet, när jag inte gjort det på länge så glömmer jag bort det.

När jag kommit hem från Oslo fick jag snabbt komma in i hemmamamma-rollen, Lukas började jobba med en gång. Lukas hade medan jag var i Oslo flyttat våra saker, men alla saker var kvar i bananlådorna för mig att plocka upp. Långsamt men säkert kom vi mer och mer i ordning i huset. Och några turer senare till ikea, mio och em så hade vi ny soffa, soffbord, matbord och stolar, skänk och massa, massa mer.
Vi kände oss som hemma redan från början, även Oliver som var flitig besökare vid vinbärsbuskarna.

Annars spenderas det en del tid på öppna förskolan, på kontroller för lilla bebis och hemma i soffan. Magen blir tyngre och tyngre, jag blir tröttar och tröttare. Oliver blev född med akutkejsarsnitt, så jag skulle få utredning/röntgen, men det fick jag först 3 veckor innan BF så mycke tid gick åt att fundera på hur födseln skulle bli. Mycket oro.
Till slut blev det konstaterat att jag omöjligt kan föda ut ett barn då mitt bäcken är alldeles för smalt. Det var skönt att veta, men tråkigt. Är också glad och känner mig tacksam för att vi bor här och i en tid då man kan få hjälp och kejsarsnitt är möjligt. Mina tankar går ofta till dom mamma på andra platser på jorden (och förr i tiden) som av denna orsak inte längre finns med oss.

Resten får ni lista ut av bilderna, det blev många bilder ;-) Det var svårt att välja bilder, eller rättare sagt välja bort.


Försökte hinna med kvalitets tid med oliver innan lillebror gjorde entre. (inte lätt å gunga när det är så mycket snö)










4 December 2012 kom finaste lilla Rasmus med kejsarsnitt




Bröderna träffas.




Många bilder blir det ;-)




Oliver tycker lillebror har gosiga händer (och fötter)









Det ska kramas, ligga bredvid och hållas handen. 



Härlig vinter i Gottby







Oliver och Maya har ett intressant samtal, då Oliver plötsligt upptäcker pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar