lördag 28 januari 2012

Att passa in

Jaha, hur sak jag förklara. Känner att jag inte passar helt in, eller känna mig bekväm med att vara mig själv. I Oslo kunde jag vara mer "anonym" på gatorna, där kunde jag ha på mig hatt utan att någon tittade extra. Det finns så många kläder i min garderob som inte används nu, för att jag inte känner mig bekväm i dom här på lilla Åland, känns som man bedöms mer här för hur man är och vad man har på sig.
Kanske har det nåt att göra med att jag saknar Oslo och mina kompisar, saknar att bara kunna ringa och ta en fika, en shoppingrunda eller bara krypa ner under filten i soffan och prata skit. Det känns lite ensamt, ingen nära vän när man behöver prata.
Vet att jag borde lära mig att kunna ta för mig mer och att jag kan/får "stå ut" mer, prata, ta kontakt.

Don't get me wrong, jag gillar att bo här, och Lukas underbara familj, men jag har inget "eget" här.

3 kommentarer:

  1. Anna jag förstår dig precis! Jag har själv inte bott här länge och kan sakna just dedär sakerna du beskriver. Ring mig när du vill, jag är alltid med på fika, träning, promenad, pratstund, filmkväll osv! Kram

    SvaraRadera
  2. Mee too!! =) Jag känner precis samma som ni.. Kram <3

    SvaraRadera