söndag 9 februari 2014

Näsblod

På kvällen hörde vi ett svagt kved uppifrån, Lukas gick upp. När Lukas ropade på mig att komma förstod jag att det var något som var fel. När jag kom upp stod Lukas med Oliver i famnen. Han hade utsmetat blod i ansiktet. Han måste ha vaknat av att näsblod åkte ner i halsen. Jag blev, givetvis, upprörd och Oliver började på panik. Vi fick inte tvätta, kyla eller trycka.
Jag ringde till sjukhuset och kollade så det inte kunde vara nåt allvarligt, men det var vanligt för barn å få näsblod på vintern.
Så vi satte oss i soffan med Oliver i famnen, jag fixade på en favorit film för att distrahera honom från det jobbiga. Han slutade blöda ganska snabbt och då lugnade han sig. Då fick Lukas också torka bort det värsta blodet från hans händer och ansikte, det gick åt en hel del papper.


Idag märks det inget på Oliver, förutom lite lite torkat blod runt näsan som jag inte får ta bort. 
Vi får införskaffa ordentlig luftfuktare så vi slipper detta igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar