lördag 21 december 2013

Sömnlösa nätter och julstök

Den senaste tiden har bestått sömnlösa nätter. Tack Rasmus, som har tänder på väg. Och så länge som vi fick vänta på dom förra så är det nog några fler trötta dagar att vänta.  Det har varit gallskrik i timmar någon natt, en annan måste han sov med min hand under kinden.
Detta infaller givetvis att jag har jobbat extra på posten och sorterar alla julkort som ni sänder. Men skönt att komma iväg å göra något annat än å plocka leksaker å tjata på trotsålderbarn.
Och nu innan jul så är julstöket i fullgång, och för att vi ska kunna ha lite familjetid å slappna av en liten stund, så gör jag allt själv. Eller jag får ju suverän hjälp från barnen ;-)
Det har varit stor städning med golvtvätt, svårt när barnen hela tiden häller ut leksakerna som jag just plockat upp och ska leka med skurvattnet. Och julgodis,  Mycket julgodis! Choklad, nougat, nötter å ännu mera choklad. Och en misslyckad lakritskola. Men doppade den i choklad, så nu kanske den går ner iallafall.



Toscabitar med nougat,  risbräck, choklad med jordnötsmitten





chokladcrisp, kolasnittar, mumsiga bitar med alla mina favoriter (mjölkchoklad, nougat, nutella och mörkchoklad)





Saffransbiscotti, jordnöt å choklad bars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar