lördag 8 juni 2013

Michelle's student

Vi, jag och barnen, åkte till stockholm för att vara med på Michelle's, min systerdotter, student.
Jag såg fram mot besöket men inte mot å resa själv med pojkarna på färjan och i bilen, och köra inne i stockholm, Hjälp! Färjan gick ganska bra, Oliver smet bara två gånger, men ville inte äta nåt. Bilturen i stockholm var det värre med, barn som gnäller, pulsen steg och paniken kom. Men jag kom fram tillslut.




Anna, Emma's (min syster) fästmö mötte mig och gav mig nyckel till lägenheten. Sedan gick jag och pojkarna på en lååång promenad.
Oliver ville inte äta och inte dricka. Jag köpte allt vad han pekade på, men när kom ut från butiken vägrade han äta. Han fick hög feber. Senare på natten, efter supp, så ville han dricka hela tiden, vid 5 på morgonen var han gnällig och spydde ner oss i sängen. Stackars killen var så ledsen. På dagen var han bättre. Måste ha varit tänder på g.



Provligger sovplatsen.


Å gosa med brorsans hand är det bästa tycker båda.


Finaste studenten Michelle :-)


Den stolta modern, Emma, till höger. Till vänster är Anna.




Det var svårt att få skarpa bilder på Oliver.


Vägen hem startade tidigt i fall det skulle vara köer på vägen ur stockholm. Det var det inte men det var tur vi åkte tidigt, för Oliver blev åksjuk och spydde återigen ner sig och denna gången bilbarnstolen. Där fick han stå i bara blöjan på en busshållplats å gråta medan jag letade upp kläder och försökte torka och fixa bilbarnstolen. Han fick åka i bara blöjan och solglasögon, han somnade genast bilen rörde sig. 
På färgan lekte han och hade skoj. Fast klämde sitt finger i skattkistan.




Piggöga, som farfar kallar Rasmus

 Tittut!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar