tisdag 13 mars 2012

Oslo i mitt hjärta

Jag saknar Oslo, mitt älskade Oslo.
Tänk att ta en tur i Frognerparken i vårsolen och sedan sätta sig på uteserveringen på kaffebrenneriet eller spise litt is på Aker Brygge, kanske litt shopping på Karl Johan, ta med en bok och gå till slottsparken eller dronningsparken och läsa medans barn och änder leker. Lata dagar i solen med jordgubbar och en engångsgrill. Jag älskar att jag kan ta mig runt till fots eller med hjälp av trikken, att inte behöva vara beroende av bilen.
Och framför allt mina vänner! Miss you all

Jordgubbar i frognerparken




Lata dagar

Picknick vid Operahuset



2 kommentarer:

  1. Så fina bilder! Jag förstår att du saknar Oslo! -Christa-

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder!! Nu får ni söka hus här i stan så att du kan ta dig till fots när du vill nånstans och så skall vi ha massa picnicar på lilla holmen och i parker med våra snälla barn :)

    SvaraRadera