torsdag 15 december 2011

Längtar efter snö och jul

Oliver hade en ganska bra natt och mellan 22 och 02 vaknade han "bara" 5 gånger, sedan var han vaken till 03.45. När jag sedan  la mig i min sköna gosiga säng och tog på mig det varma mysiga täcket somnade jag in till smattret av regn på taket. Vanligtvis brukar jag tycka att det är mysigt att lyssna på regnet, men det är 15 december och jag längtar efter snön.
Julen är min favorit och jag väntar hela året (utom när jag ligger i solen och myser på sommaren).
Jag skulle vilja ha mer julkänsla men med regn istället för snö, ingen sömn på nätterna och att jag inte kan äta det som jag brukar på julen nu eftersom jag äter en mjölkproteinfri diet så håller sig julen lite på avstånd. Jag provade att göra knäck med havre"grädde", mmmmm, smakade havregrynsgröt med mandel.
Jag har ändå stått och lagat ischoklad, i hopp om att jag kommer få börja äta mjölk snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar