tisdag 3 juni 2014

Första daten

Efter att ha haft hand om vattkoppsbarn i tolv dagar själv när Lukas har varit i Olso och jobbat så var det ett välkommet avbrott med en fika date. Jennika och jag mötte upp vid ångbåtsbryggan och började med en sen lunch. Det blev god kyckling med whiskey i solskenet.


Me det var inte allt, jag hade också med mig en kylväska med rabarberkaka. Vi gick mot Lilla Holmen för att äta den. Vi brukar ha lite otur med Lilla Holmen, typ snöstorm eller storm. Det var varmt i solen men blåste massa vid vatten, men vi satte oss i lä och njöt. Jag kollade varken klocka eller mobil en enda gång, det var så skönt att bara kunna slappna av lite. När vi började gå hemåt så kom vi på att under dom åren vi känt varandra så är detta första gången vi var på tumis, bara vi utan barn. En lyckad premiär.
När jag kom hem var halva sidan av ansiktet rödbränt, fast runt ögat hade jag vita streck (min rynkor när jag har kisat mot solen). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar