tisdag 3 juni 2014

Andra omgången

Oliver hade en jobbig tid med vattkoppor. Och jag var själv med pojkarna då Lukas var på jobb.
Inte kul, men det gick. Under dom två veckorna ville Oliver några dagar inte äta, koppor i munnen, han var så trött på dagen att han måste sova. Nätterna var jobbiga, då fick Oliver alltid feber ca 39 grader i en vecka och var ynklig.
Under tiden har Rasmus kämpat med två tänder, varav en kindtand, och varit förkyld och snorig till tusen.






Oliver har blivit bättre, men lite förkyld. Rasmus fick sina första koppor i fredags, och kämpar fortfarande med både tänder och snor.
Hade hoppats på att Rasmus skulle få lite lindrigare, men det verkar bli värre än Olivers. Tycker så synd om mina fina små prickekorvar. Märker att Rasmus blivit mindre sig själv av detta än Oliver blev.
Oliver hade massor av koppar innanför blöjan, men Rasmus har många på snoppen, jag slutade räkna vid 20st idag :-( och det ser ut som han har flera som kan bli infekterade, bl a en på ögonlocket.








Önskar så att jag kunde ta dom i famnen och göra det bättre, men dom får bara ont. Jag kan inte ens hålla Rasmus i handen då han har inne i handen. Men jag har kunnat klappa dom lite på kinden, båda har haft "tomrum" där.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar