söndag 11 maj 2014

Morsdag

Idag är det morsdag här på Åland.
Jag blev väckt till en tallrik full med kärlek.

Vi tog oss en tur till Maxinge för lunch och shopping, problemet var att vi var där två timmar innan det öppnar, så barnen fick busa i lekhörnan. Barnen for runt i full fart så det blev bara suddiga bilder.

 

Lukas lagade middag också, det blev hemma lagade potatis och morotspommes med oxfile och god sås. Mmmmums!








Mina älskad pojkar, jag är glad att jag är eran mamma



Men detta inlägg vill jag tillägna en annan mamma som just nu ligger i en säng på NÄL sjukhus och försöker hålla "tvåan" inne då vattnet började gå över 9 veckor tidigt. Så nu måste världens bästa Helen ligga stilla i en sjukhussäng och vänta tills lillebror kommer. Jag kan tänka mig att det är långtråkigt och jag skulle nog börja krypa på väggarna, men samtidigt vill man ju att det ska dröja länge tills bebis kommer så att den hinner växa till sig. Varje dag räknas.
Det är gånger som denna jag är glad över vi råkar bo på en plats på jorden där sjukvård, mödra/barnavård finns och är bra.
Vi ses om en vecka gumman! Längtar!

 Här är finaste Helen med sin man och son på bröllopsdagen, augusti 2013.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar