tisdag 1 april 2014

Något nytt

Måndagen bjöd på något nytt för både mig och Lukas. Han som hemma pappa och jag som postiljon.
För några veckor sedan var jag in till posten ang ett paket, där jag sorterade post några dagar i jul, och min chef råkade gå förbi. Han kom fram och frågade om jag vill lära mig ett distrikt så jag kunde vara inhoppare. Och det ville jag ju givetvis.
Så igår var det premiär. Det började 6.00 på morgonen med att skrapa rutorna på bilen, blä för att gå upp innan barnen ens har vaknat. Sortera, sortera, sortera, sedan dela ut. På cykel. Utdelarna har elcyklar, men fanns ingen extra, så det blev en vanlig för mig. Lite kallt men solen värmde och det gjorde också alla trapphus. Men plötsligt började det hagla, på någon minut var hela marken vit av stora korn. Men allt som allt gick det bra. Kände i ansiktet att jag varit ute i väder och vind. 






Pappan och pojkarna var också ute och busade massor.



Tisdag.

Lyckan var att dom hittat en elcykel åt mig. Men det var jä-la kallt. Trodde att öronen skulle falla av. När jag kom tillbaks från rundan var det dags för lunch, och där fanns en kaka som bara bad om att få bli uppäten. Men om man har cyklat i flera timmar och sprungit i trappor så är det nog lov.

Pappan skickade några värmande bilder på pojkarna när dom röjer på farmors stuga.







1 kommentar:

  1. Så kul med lite jobb, och dessutom ett jobb där du samtidigt får träning ju :)

    SvaraRadera